Home » Articoli » Album Review » Stevie Holland: Before Love Has Gone

1

Stevie Holland: Before Love Has Gone

By

View read count
Stevie Holland: Before Love Has Gone
L'ascolto di Stevie Holland mentre interpreta standard famosi oltre a due canzoni di Gary William Friedman (autore pure di tutti gli arrangiamenti) e "Riverboat Gambler" di Carly Simon fa dimenticare tutto quello che avviene intorno. Poi al secondo ascolto si riesce a focalizzare sull'alto livello di produzione, della perfetta incisione e di come tutte le note, sue e dei musicisti, siano al posto giusto. Mica poco.

La Holland scrive nelle ricche note di copertina che questo disco è pieno di canzoni che sono come un orsacchiotto che le ha tenuto compagnia fin dall'infanzia. Già, non sono tutte composizioni recentissime, ma lei si dà da fare per renderle contemporanee. Va bene che i temi affrontati siano sempre gli stessi (ma cosa può farci la cantante?), ma è anche vero che le sue interpretazioni hanno poco da invidiare a quello che si ascolta da parte di colleghe più famose.

La sua proposta è irreprensibile e calibrata alla perfezione in ogni accento. Lo stesso vale per i comprimari, per gli assoli degli ospiti, la voce è di un'intonazione perfetta, gli arrangiamenti mai banali. Un disco insomma che si fa ascoltare volentieri, fatto da bravissimi artigiani che sanno ben usare i ferri del mestiere.

Personnel

Edward Perez
bass, acoustic
Ole Mathisen
saxophone, tenor
Todd Barkan
producer

Album information

Title: Before Love Has Gone | Year Released: 2008 | Record Label: 150 Music

Tags

Comments


PREVIOUS / NEXT




Support All About Jazz

Get the Jazz Near You newsletter All About Jazz has been a pillar of jazz since 1995, championing it as an art form and, more importantly, supporting the musicians who make it. Our enduring commitment has made "AAJ" one of the most culturally important websites of its kind, read by hundreds of thousands of fans, musicians and industry figures every month.

Go Ad Free!

To maintain our platform while developing new means to foster jazz discovery and connectivity, we need your help. You can become a sustaining member for as little as $20 and in return, we'll immediately hide those pesky ads plus provide access to future articles for a full year. This winning combination vastly improves your AAJ experience and allow us to vigorously build on the pioneering work we first started in 1995. So enjoy an ad-free AAJ experience and help us remain a positive beacon for jazz by making a donation today.

More

Eternal Moments
Yoko Yates
From "The Hellhole"
Marshall Crenshaw
Tramonto
John Taylor

Popular

Old Home/New Home
The Brian Martin Big Band
My Ideal
Sam Dillon
Ecliptic
Shifa شفاء - Rachel Musson, Pat Thomas, Mark Sanders
Lado B Brazilian Project 2
Catina DeLuna & Otmaro Ruíz

Get more of a good thing!

Our weekly newsletter highlights our top stories, our special offers, and upcoming jazz events near you.