Home » Articoli » My Playlist » 10 CD nel CD- Player di... Susana Santos Silva

10 CD nel CD- Player di... Susana Santos Silva

01. Masabumi Kikuchi Trio - Sunrise (ECM - 2012).

Ho scoperto Masabumi di recente. Un amico mi ha parlato di lui e di un documentario sulla sua vita che gira su You Tube. In piena sintonia con la sua anima.

02. Emanuele Maniscalco - From Time to Time (El Gallo Rojo - 2011) e Slow Band (2010 - re:think-art).

Sono appena stata in Italia a suonare con Andrea Lombardini, Paolo Porta e, per la prima volta, con Emanuele. Mi ha passato i suoi CD e li ho ascoltati in questi giorni. Bellissima musica, persone speciali, una mente curiosa.

03. John Hollenbeck - Eternal Interlude (Sunny Side - 2009).

Sin da quando ho avuto la grande opportunità di suonare la musica per larghi ensemble di Hollenbeck sono diventata una grande fan del suo lavoro. È grande musica, veramente entusiasmante.

04. De Beren Gieren - Wirklich Welt So (El Negocito - 2012).

Grande band di giovani musicisti belgi (pieni di energia e di humor) che ho incontrato nell'ultima edizione del 12 Points Jazz Festival tenuto a Porto, la mia città. Presto realizzerò un progetto con loro che culminerà con un concerto e forse con un disco.

05. Nate Wooley - Put Your Hands Together (Clean Feed - 2011).

È uno dei migliori trombettisti in circolazione. Creatività e gusto sopraffino. Avrò la possibilità di suonare insieme a lui nella band di Adam Lane questa estate. Sarà una grande esperienza. E non vedo l'ora!

06. Craig Taborn - Avenging Angels (ECM - 2011).

Splendido disco. Non ne ho mai abbastanza.

07. Kneedbody - You Can Have Your Moment (Winter&Winter - 2010).

Grandissima band con Shane Endsley alla tromba. Adoro il suo modo di suonare e adoro quello della band.

08. Brad Mehldau Trio - Ode (Nonesuch Records - 2012).

Sontuoso e bellissimo.

09. Konitz/Mehldau/Haden/Motion - Live at Birdland (ECM - 2011).

Ho avuto modo di suonare con Lee varie volte. Con l'Orquestra Jazz de Matosinhos abbiamo un progetto ed anche un disco, Portology. È un dono prezioso sentire Konitz essere sempre in anticipo su una storia che ha contribuito a scrivere.

10. Enrico Rava - Tribe (ECM - 2011).

Rava è insieme a Kenny Wheeler il mio trombettista europeo preferito. La sua visione musicale e il suo modo di esprimerla sono per me fonte di ispirazione continua.

Tags

Comments


PREVIOUS / NEXT




Support All About Jazz

Get the Jazz Near You newsletter All About Jazz has been a pillar of jazz since 1995, championing it as an art form and, more importantly, supporting the musicians who make it. Our enduring commitment has made "AAJ" one of the most culturally important websites of its kind, read by hundreds of thousands of fans, musicians and industry figures every month.

Go Ad Free!

To maintain our platform while developing new means to foster jazz discovery and connectivity, we need your help. You can become a sustaining member for as little as $20 and in return, we'll immediately hide those pesky ads plus provide access to future articles for a full year. This winning combination vastly improves your AAJ experience and allow us to vigorously build on the pioneering work we first started in 1995. So enjoy an ad-free AAJ experience and help us remain a positive beacon for jazz by making a donation today.

More

Jazz article: In Praise of Playlists
Jazz article: Mattias Ståhl: What I'm Listening To Now
Jazz article: Trish Clowes
My Playlist
Trish Clowes
Jazz article: The Ultimate Peggy Lee

Popular

Read SFJAZZ Spring Concerts
Read Bob Schlesinger at Dazzle
Read Jazz em Agosto 2025
Read Sunday Best: A Netflix Documentary
Read Vivian Buczek at Ladies' Jazz Festival
Read Deconstructing Free Jazz

Get more of a good thing!

Our weekly newsletter highlights our top stories, our special offers, and upcoming jazz events near you.