Home » Articoli » Film Review » Dave Specter - Live In Chicago [DVD]

1

Dave Specter - Live In Chicago [DVD]

By

Sign in to view read count
Dave Specter

Live In Chicago

Delmark Records

(2008)

Valutazione: 3 stelle

Dave Specter è un chitarrista non più giovanissimo ma certamente appartenente alla generazione più recente dei musicisti emersi sulla scena della città che più ha legato il suo nome al blues elettrico del dopoguerra.

Il 20 e il 21 agosto del 2007 ha dato due concerti (il primo al Rosa's Blues Lounge, il secondo al Buddy Guy's) e la Delmark, etichetta storica di Chicago, ha ben pensato di documentare il tutto con adeguate riprese audio e video.

Questo DVD presenta il meglio di quelle due ottime serate, con il prezioso contributo di tre ospiti importanti come il cantante/armonicista Tad Robinson, il cantante/chitarrista Jimmy Johnson e la cantante Sharon Lewis. Il gruppo di Specter è un quartetto che oltre alla chitarra del leader vede presenti sul palco il tastierista Brother John Kattke, il bassista Harlan Terson e il batterista Marty Binder.

Un ottimo gruppo per una energica escursione nel blues elettrico, piena di calore, di passione, di sudore e di idee. Il virtuosismo non è una caratteristica che questi musicisti vogliono mettere particolarmente in luce. Fortunatamente sono molto più interessati a raccontarci la loro storia, piuttosto che a stupirci con gli effetti speciali. Rispettando in pieno lo spirito del blues.


Comments

Tags


For the Love of Jazz
Get the Jazz Near You newsletter All About Jazz has been a pillar of jazz since 1995, championing it as an art form and, more importantly, supporting the musicians who create it. Our enduring commitment has made "AAJ" one of the most culturally important websites of its kind, read by hundreds of thousands of fans, musicians and industry figures every month.

You Can Help
To expand our coverage even further and develop new means to foster jazz discovery and connectivity we need your help. You can become a sustaining member for a modest $20 and in return, we'll immediately hide those pesky ads plus provide access to future articles for a full year. This winning combination will vastly improve your AAJ experience and allow us to vigorously build on the pioneering work we first started in 1995. So enjoy an ad-free AAJ experience and help us remain a positive beacon for jazz by making a donation today.

More

Jazz article: They Shot the Piano Player
Jazz article: Maestro: The Leonard Bernstein Story

Popular

Get more of a good thing!

Our weekly newsletter highlights our top stories, our special offers, and upcoming jazz events near you.