Home » Articoli » Album Review » Kyoko Oyobe Trio: Cookin' at Smalls

Kyoko Oyobe Trio: Cookin' at Smalls

By

View read count
Kyoko Oyobe Trio: Cookin' at Smalls
Cookin' at Smalls è un live leggero e accattivante, proprio come il sushi che campeggia nella copertina del disco d'esordio di Kyoko Oyobe. La pianista giapponese, che da qualche anno ha fatto di New York la sua città d'adozione, si è concentrata sulle sue composizioni e ha confezionato un CD davvero piacevole.

Tra i sette brani registrati live allo Smalls Jazz Club, uno dei pezzi più riusciti è "Asian Airs," che è anche la traccia più lunga dell'album. Ma i quasi undici minuti sono riempiti con un bel gioco di riflessi che cresce gradualmente. Il motivo principale ricorda da vicino le composizioni di Joe Hisaishi, quell'atmosfera sognante che accarezza la tradizione orientale e riesce a metterne in luce tutta la poesia.

Tutt'altra atmosfera per "The Fattest Cat in New York," brano autoironico in cui si può assaporare bene l'unità del trio, che schiera Michael O'Brien al contrabbasso e Clifford Barbaro alla batteria. Un sound rafforzato da lunghi ingaggi nei locali newyorkesi, e in cui la stessa Oyobe, che ha scoperto il pianoforte jazz a diciannove anni, dimostra di avere ormai nelle mani una buona tecnica.

Ed è un piacere ascoltare i temi leggeri, allegri ("My Pleasure!") e riflessivi ("Spring Sky," "Great Unknown") che la musicista di Okayama ha cucito addosso alla sua band. Nessuna intenzione di stravolgere gli stilemi della musica, semplicemente un lavoro sincero, che mette sul tavolo tutte le influenze di questa artista, la sua capacità di tirarne fuori materiale originale e di buona manifattura. Un disco che fa sperare bene per i progetti futuri.

Track Listing

The Third Eye; Asian Airs; Spring Sky; The Brave One; My Pleasure!; Great Unknown; The Fattest Cat in N.Y.

Personnel

Kyoko Oyobe: piano; Michael O'Brien: bass; Clifford Barbaro: drums.

Album information

Title: Cookin' At Smalls | Year Released: 2010 | Record Label: Self Produced

Tags

Comments


PREVIOUS / NEXT




Support All About Jazz

Get the Jazz Near You newsletter All About Jazz has been a pillar of jazz since 1995, championing it as an art form and, more importantly, supporting the musicians who make it. Our enduring commitment has made "AAJ" one of the most culturally important websites of its kind, read by hundreds of thousands of fans, musicians and industry figures every month.

Go Ad Free!

To maintain our platform while developing new means to foster jazz discovery and connectivity, we need your help. You can become a sustaining member for as little as $20 and in return, we'll immediately hide those pesky ads plus provide access to future articles for a full year. This winning combination vastly improves your AAJ experience and allow us to vigorously build on the pioneering work we first started in 1995. So enjoy an ad-free AAJ experience and help us remain a positive beacon for jazz by making a donation today.

More

Tramonto
John Taylor
Ki
Natsuki Tamura / Satoko Fujii
Duality Pt: 02
Dom Franks' Strayhorn
The Sound of Raspberry
Tatsuya Yoshida / Martín Escalante

Popular

Old Home/New Home
The Brian Martin Big Band
My Ideal
Sam Dillon
Ecliptic
Shifa شفاء - Rachel Musson, Pat Thomas, Mark Sanders
Lado B Brazilian Project 2
Catina DeLuna & Otmaro Ruíz

Get more of a good thing!

Our weekly newsletter highlights our top stories, our special offers, and upcoming jazz events near you.