Home » Articoli » Album Review » Xavier Charles - Otomo Yoshihide: Difference Between the...

1

Xavier Charles - Otomo Yoshihide: Difference Between the Two Clocks

By

Sign in to view read count
Xavier Charles - Otomo Yoshihide: Difference Between the Two Clocks
L'incontro tra il clarinetto del francese Xavier Charles e la chitarra di Otomo Yoshihide, qui catturato sia in studio che dal vivo durante il primo tour in Giappone di Charles, nella primavera del 2005, è giocato su un continuo alternarsi di equilibri sonici, sui quali gli oggetti fuori equilibrio esitano ai margini dell'ascolto.

I due scelgono di escludere dalla loro esplorazione un beat esplicito, o le violente escursioni di massa sonora cui Otomo ci ha abituati in molti progetti, preferendo dilatare la materia con approccio quasi "ambient," che sfuma tinte soniche della stessa natura in un tessuto ricchissimo di dettagli.

Difference Between the Two Clocks, richiede all'ascoltatore attenzione e voglia di diventare quasi parte di questo respiro minimale eppure ricchissimo, costruendo istante dopo istante una disciplina dell'udire che schiude spiragli percettivi laddove non se ne aspettano, trattenendo le esplosioni, lasciandole scorrere come plasma caldissimo sui polsi.

Ottimo, anche se non per tutte le orecchie.

Track Listing

01. Tokyo Live; 02. Studio 9.44; 03. Studio 3.24; 04. Studio 4.43.

Personnel

Xavier Charles (clarinetto), Otomo Yoshihide (chitarra).

Album information

Title: Difference Between the Two Clocks | Year Released: 2008


Comments

Tags


For the Love of Jazz
Get the Jazz Near You newsletter All About Jazz has been a pillar of jazz since 1995, championing it as an art form and, more importantly, supporting the musicians who create it. Our enduring commitment has made "AAJ" one of the most culturally important websites of its kind, read by hundreds of thousands of fans, musicians and industry figures every month.

You Can Help
To expand our coverage even further and develop new means to foster jazz discovery and connectivity we need your help. You can become a sustaining member for a modest $20 and in return, we'll immediately hide those pesky ads plus provide access to future articles for a full year. This winning combination will vastly improve your AAJ experience and allow us to vigorously build on the pioneering work we first started in 1995. So enjoy an ad-free AAJ experience and help us remain a positive beacon for jazz by making a donation today.

More

3+3
Tomeka Reid Quartet
Fucking Ballads
Oliver Schwerdt
Roots
The Core
Standards II
Noah Haidu

Popular

Get more of a good thing!

Our weekly newsletter highlights our top stories, our special offers, and upcoming jazz events near you.