Home » Articoli » Album Review » The North Sea and Rameses III: Night of the Ankou

1

The North Sea and Rameses III: Night of the Ankou

By

Sign in to view read count
The North Sea and Rameses III: Night of the Ankou
The North Sea è di Tulsa, Oklahoma. I Rameses III sono di Londra. The North Sea, o meglio Brad Rose è un tuttofare che divide il proprio tempo tra l’editoria multimediale e la composizione. I North Sea sono un trio ambient psichedelico londinese che aveva già pubblicato lavori per Brad Rose.

Entrambi non avevano migliore occasione che ideare un cd che unisse le loro esperienze artistiche. E Night of the Ankou, un titolo spettrale e pieno di oscuri presagi, è la sintesi di un incontro, più che reale, virtuale, come si fa spesso negli ultimi tempi.

Messi da parte i viaggi transoceanici, il modo migliore per comunicare - anche in materie artistiche - rimane la posta elettronica. Ti mando il file con le mie idee e tu lo integri con le tue: detto fatto.

Così, la creazione musicale, via posta, è economica e, forse, anche molto rapida.

Le suggestioni cinematiche che il CD propone vanno dagli agghiaccianti scenari di “Death of the Ankou” ai rilassanti e spirituali tappetti sintetici con tanto di chitarra folk in accompagnamento di “Night Blossoms Written in Sanskrit”. La traccia conclusiva è un remix che assembla le idee precedenti.

Idee non proprio innovative - se non si volesse andare troppo indietro nel tempo e nella storia dell'ambient, basterebbe riascoltare il buon David Sylvian più esoterico - ma che comunque posseggono un loro fascino.

Track Listing

01. Death of the Ankou; 02. Night Blossoms Written in Sanskrit; 03. Return of the Ankou.

Personnel

Album information

Title: Night of the Ankou | Year Released: 2006 | Record Label: Self Produced


< Previous
Falling Into Place

Comments

Tags


For the Love of Jazz
Get the Jazz Near You newsletter All About Jazz has been a pillar of jazz since 1995, championing it as an art form and, more importantly, supporting the musicians who create it. Our enduring commitment has made "AAJ" one of the most culturally important websites of its kind, read by hundreds of thousands of fans, musicians and industry figures every month.

You Can Help
To expand our coverage even further and develop new means to foster jazz discovery and connectivity we need your help. You can become a sustaining member for a modest $20 and in return, we'll immediately hide those pesky ads plus provide access to future articles for a full year. This winning combination will vastly improve your AAJ experience and allow us to vigorously build on the pioneering work we first started in 1995. So enjoy an ad-free AAJ experience and help us remain a positive beacon for jazz by making a donation today.

More

Heaven On My Mind
Yuri Honing Acoustic Quartet
Beatin' the Odds
Leigh Pilzer
Nimble Digits
Geoff Stradling

Popular

The Seagull's Serenade
Dominik Schürmann
Heartland Radio
Remy Le Boeuf’s Assembly of Shadows
Slow Water
Stephan Crump

Get more of a good thing!

Our weekly newsletter highlights our top stories, our special offers, and upcoming jazz events near you.