Home » Articoli » Album Review » Virginia Mayhew Septet: A Simple Thank You

1

Virginia Mayhew Septet: A Simple Thank You

By

Sign in to view read count
Virginia Mayhew Septet: A Simple Thank You
Un grazie a tutti, è questo il titolo che la sassofonista Virginia Mayhew ha scelto per il nuovo CD, il quinto a suo nome, con la nuova band, un settetto piú un paio di ospiti: la percussionista Mayra Casales e la trombettista Ingrid Jensen. La sezione ritmica con cui lavora di solito è rimasta la stessa, ma a rendere i brani dal sound piú robusto ha scelto di integrarla con una sezione fiati.

Il disco si sviluppa in modo festoso, swingante, con brani per lo piú scritti dalla sassofonista e un "Rhythm-a-ning" monkiano, lungo i punti fermi di quello che è il modern mainstream, con ritmi cangianti, assoli trascinanti, la bossa nova, profumi latini.

La musica è ben eseguita e grintosa, ed anche ricca di personalità grazie ad arrangiamenti precisi che fanno sembrare il tutto eseguito da una big band, con solisti di valore. La scrittura della Mayhew ha modo di metterli tutti in evidenza nel migliore dei modi. Lei è molto brava a dare un nuovo volto a composizioni altrui, ad esempio il "Rhythm-a-ning" monkiano trasformato in un ritmo fra il funky ed il calypso, ma anche a lavorare sulle proprie immettendovi elementi nuovi, come la "Sandan Shuffle" finale, che è anche il titolo del suo CD precedente.

È un piacere ascoltare gli assoli di Ingrid Jensen e le percussioni latine di Mayra Casales ad ampliare l

Track Listing

Just a Blues; One for the Parking Fairy; Spring is Not Here; A Simple Thank You; Rhythm-A-Ning; Apple Flambe; I Thought You Loved Me; Live Your Life; Sandan Shuffle.

Personnel

Virginia Mayhew
saxophone, tenor

Virginia Mayhew: tenor and soprano saxophones; Harvie S: bass; Noah Bless: trombone; Scott Harrell: trumpet and flugelhorn; Lisa Parrott: alto and baritone saxophones; Kenny Wessel: guitars; Mayra Casales: percussion (2); Ingrid Jensen: trumpet (4, 7).

Album information

Title: A Simple Thank You | Year Released: 2008 | Record Label: Renma Recordings


< Previous
Christmas

Comments

Tags


For the Love of Jazz
Get the Jazz Near You newsletter All About Jazz has been a pillar of jazz since 1995, championing it as an art form and, more importantly, supporting the musicians who create it. Our enduring commitment has made "AAJ" one of the most culturally important websites of its kind, read by hundreds of thousands of fans, musicians and industry figures every month.

You Can Help
To expand our coverage even further and develop new means to foster jazz discovery and connectivity we need your help. You can become a sustaining member for a modest $20 and in return, we'll immediately hide those pesky ads plus provide access to future articles for a full year. This winning combination will vastly improve your AAJ experience and allow us to vigorously build on the pioneering work we first started in 1995. So enjoy an ad-free AAJ experience and help us remain a positive beacon for jazz by making a donation today.

More

Jamalot
The Bobby Broom Organi-Sation
BEATitude
David Bixler
For Real!
Hampton Hawes

Popular

Get more of a good thing!

Our weekly newsletter highlights our top stories, our special offers, and upcoming jazz events near you.