Home » Jazz Musicians » Deric Dickens
Deric Dickens
Tags
Zero Point: Thoughts Become Matter
by Vincenzo Roggero
Thoughts Become Matter è un album di debutto che presenta più di un motivo d'interesse. Innanzitutto la qualità della registrazione che permette di cogliere al meglio la specificità di ogni strumento. Non per un appagamento di ordine tecnico da cultore HiFi ma perché proprio sulle qualità dinamiche e timbriche risiede gran parte del fascino di questo album. Poi, naturalmente la caratura dei musicisti, tre protagonisti dell'attuale scena di Brooklyn cui si aggiunge il veterano Daniel Carter, ossia il quartetto Zero ...
read moreThe Dickens Campaign: Oh Lovely Appearance
by Vincenzo Roggero
Le note di copertina ci informano che Oh Lovely Appearance è un omaggio allo studioso, etnomusicologo, produttore discografico Alan Lomax i cui viaggi attraverso gli Stati Uniti negli anni Trenta hanno documentato l'American life con oltre cinquemila ore di registrazioni, i celeberrimi field recordings. Nel disco compaiono alcuni brani tratti dal libro Our Singing Country: Folk Songs and Ballads (arrangiati dal batterista e leader del gruppo Deric Dickens) oltre ad una manciata di composizioni firmate dai componenti del trio.
read moreThe Dickens Campaign: Oh Lovely Appearance
by Glenn Astarita
New York-based drummer Deric Dickens' southern roots and inspirations derived from legendary music archivist Alan Lomax morph into an Americana-dappled spectrum of modern jazz on this delightful trio date. The bass-less program summons a capacious platform, as the artists' rural and bluesy twists underscore the modern jazz vernacular. Lomax zigzagged across America in the 1930s with his Model T Ford to document America's unsung folk and blues delegation. But the group effectively projects a contemporary vibe, teeming with insightful storylines ...
read more"Speed Date" should please listeners who believe that 21st Century jazz is too conservative…” (Richard Kamins- Step Tempest)
“Each participant brings his special flavor to the program, whether it's Lederer somewhat madcap style, Knuffke's exploratory side, Crowley's low-key playfulness (a la Lester Bowie), Udden's sweetly melodic side, Cohen's mellow edge (a Ben Webster quality is evident in his smoky tones) and Wilson's...well, Matt Wilson is always irrepressible.” (Richard Kamins- Step Tempest)