Home » Articoli » Album Review » Darby Dizard: Down for You

1

Darby Dizard: Down for You

By

Sign in to view read count
Darby Dizard: Down for You
Gli standards sono il cuore della musica popolare americana e non sorprende quindi che continuino ad essere riproposti in tante versioni. Nessuna sorpresa quindi se la cantante Darby Dizard, al suo esordio discografico con il gruppo che l'accompagna di solito, si presenti con un'incisione che raccoglie tante belle composizioni che spaziano da John Carisi a Chick Corea in un'area che si muove con intelligenza fra pop e jazz.

La Dizard ha una bella voce potente e duttile al tempo stesso ed è accompagnata da un gruppo di musicisti esperti, che hanno lavorato nel campo sia del mainstream che in contesti sperimentali, come il percussionista Cyro Baptista, ospite pure dei gruppi di John Zorn. Il pianista Christopher Cherney è il motore e l'arrangiatore del gruppo ed autore di un paio di idee interessanti che alzano il disco al di sopra della media. L'arrangiamento di "Israel" di John Carisi, con le liriche della Dizard è sicuramente di alto livello, e piacevole risulta l'idea di cominciare "The Music Goes Round and Round" con dei fruscii che fanno pensare ad un`incisione dell'era dei grammofoni.

La dizione di Darby Dizard è estroversa, dal bel gioco dinamico, piú a suo agio sui tempi mossi, dove si presenta con un arguto senso dell'umorismo e facilità di enunciazione, che nelle ballads. La Dizard si presenta come una cantante di valore con un buon disco di esordio e certamente dal vivo saprà impressionare il pubblico con la sua comunicatività.

Track Listing

Speak Low; Farmer's Market; Israel; That Old Black Magic; 500 Miles High; So Many Stars; The Music Goes Round and Round/I Hear Music; This Can't Be Love; Down For You; Early Autumn; I Remember You; In Walked Bud; This Time the Dream's On Me; Ridin' High; Postlude.

Personnel

Christopher Cherney: piano; Tony Romano: guitar; Jim Cammack: bass; Cyro Baptista: percussion; Artie Dixson: drums; Patience Higgins: clarinet (7).

Album information

Title: Down For You | Year Released: 2007 | Record Label: Self Produced


Comments

Tags


For the Love of Jazz
Get the Jazz Near You newsletter All About Jazz has been a pillar of jazz since 1995, championing it as an art form and, more importantly, supporting the musicians who create it. Our enduring commitment has made "AAJ" one of the most culturally important websites of its kind, read by hundreds of thousands of fans, musicians and industry figures every month.

You Can Help
To expand our coverage even further and develop new means to foster jazz discovery and connectivity we need your help. You can become a sustaining member for a modest $20 and in return, we'll immediately hide those pesky ads plus provide access to future articles for a full year. This winning combination will vastly improve your AAJ experience and allow us to vigorously build on the pioneering work we first started in 1995. So enjoy an ad-free AAJ experience and help us remain a positive beacon for jazz by making a donation today.

More

Popular

Get more of a good thing!

Our weekly newsletter highlights our top stories, our special offers, and upcoming jazz events near you.