Content by tag "Arvo Part"

ARTICLE: ALBUM REVIEWS

Stefano Travaglini - Massimiliano Coclite: The Long Line

Read "The Long Line" reviewed by Karl Ackermann

Italian pianists Stefano Travaglini and Massimiliano Coclite team up for a varied session of original improvisations and those influenced by composers of historical consequence. Both artists are coming from inspiring releases, Travaglini with his solo album Ellipse (Notami Jazz, 2017) and Coclite with his namesake quartet on Strange People (Odardek Records, 2018). These two musicians have ...

ARTICLE: ALBUM REVIEWS

Rodrigo Tavares: Congo

Read "Congo" reviewed by Chris May

Guitarist Rodrigo Tavares cites his primary influences as bossa nova and tropicália pioneers João Gilberto, Dorival Caymmi, Antonio Carlos Jobim, Chico Buarque, Caetano Veloso, Gilberto Gil and Tom Zé. But you would not guess it from Congo, a collection of lyrical instrumentals which reference Brazil only in passing, and which consciously avoid any recognisable sense of ...

ARTICLE: ALBUM REVIEWS

Stefano Travaglini: Ellipse

Read "Ellipse" reviewed by Karl Ackermann

Italy's Stefano Travaglini--primarily a composer and pianist--is wildly diverse as an instrumentalist and composer. He has performed on oboe and bass guitar, studied with Estonian composer Arvo Pärt and American jazz and classical composer Vince Mendoza. Touring throughout four continents, Travaglini has demonstrated impressive proficiency in both jazz and classical genres though he is equally at ...

ARTICLE: MULTIPLE REVIEWS

ECM e le voci: Theo Bleckmann e Sinikka Langeland

Read "ECM e le voci: Theo Bleckmann e Sinikka Langeland" reviewed by Mario Calvitti

Con gli anni, le voci hanno acquistato un carattere sempre più rilevante nel catalogo ECM rispetto ai tempi della sua fondazione, quando l'etichetta bavarese era rivolta alla pubblicazione di musica di carattere prevalentemente jazzistico e quasi esclusivamente strumentale. I primi nomi di cantanti a trovar spazio nel catalogo dell'etichetta sono stati quelli di Norma Winstone, Aina ...

Choral Music – Profeti della Quinta, Glorea Die Cantores, The Sixteen, Chor des Bayerischen Rundfunks, Tigran Mansurian

Read "Choral Music – Profeti della Quinta, Glorea Die Cantores, The Sixteen, Chor des Bayerischen Rundfunks, Tigran Mansurian" reviewed by C. Michael Bailey

Profeti della Quinta, Elam Rotem
The Carlo G Manuscript: Virtuoso liturgical music from the early 17th century
Glossa Records
2016

One gets to the point where only the most obscure music is satisfying. Enter The Carlo G Manuscript. The only thing this story lacks is murder and a donkey. About 15 ...

ARTICLE: INTERVIEWS

Laura Jurd: Big Footprints

Read "Laura Jurd: Big Footprints" reviewed by Ian Patterson

Every few years a band appears that injects a welcome shot of adrenaline into the jazz mainstream, exciting media, promoters and fans alike--the Neil Cowley Trio, Phronesis, GoGo Penguin and Snarky Puppy all spring to mind. Dinosaur, an English quartet led by trumpeter Laura Jurd, is being widely tipped to create such waves on the strength ...

ARTICLE: BAILEY'S BUNDLES

Christmas 2016

Read "Christmas 2016" reviewed by C. Michael Bailey

A Cappella is the original format for choral singing. The five selections addressed here make 2016 one of the better years for this music.

Kings College Cambridge -The King's Men
Twelve Days of Christmas
Choir of King's College, Cambridge
2016

The King's Men are a vocal ...

ARTICLE: MY FAVOURITE THINGS

Roberto Negro

Read "Roberto Negro" reviewed by Paolo Peviani

Il tratto principale della mia musica.
Dare fondo, senso e forma alle composizioni, scritte ed improvvisate.

La qualità che desidero nei musicisti che suonano con me.
L'amore.

Come musicista, il momento in cui sono stato più felice.
Quando ho scoperto la “Sagra della Primavera" di Igor Stravinsky. Sono stato ...

Camila Meza e il Questionario di Proust

Read "Camila Meza e il Questionario di Proust" reviewed by Paolo Peviani

All About Jazz Italia: Il tratto principale della mia musica.
Camila Meza: Emotivamente piena di colori, diversificata e in perenne sviluppo.

AAJI: La qualità che desidero nei musicisti che suonano con me.
C.M. : Che siano al servizio della musica, con mente cuore e orecchie aperte, e pronti ad offrirsi ...

Mieczysław Weinberg al Bologna Festival

Read "Mieczysław Weinberg al Bologna Festival" reviewed by Libero Farnè

Ogni festival, di qualsiasi genere musicale, dovrebbe possedere una ben orientata dimensione progettuale, proponendo cioè autori e repertori poco frequentati, invitando interpreti che meritano una maggiore visibilità, riscoprendo protagonisti dimenticati del passato, mettendo in scena illuminanti produzioni originali... A tale proposito, uno dei meriti del Bologna Festival è quello di aver recuperato composizioni di un autore ...