Home » Articoli » Album Review » Eve Risser: Des pas sur la neige

Eve Risser: Des pas sur la neige

By

Sign in to view read count
Eve Risser: Des pas sur la neige
La formazione classica di Eve Risser si avverte dall'inizio alla fine di Des pas sur la neige; è come una sensazione, un piacevole ronzio che aleggia sull'incisione senza per questo connotarla univocamente e irrimediabilmente. Il controllo assoluto sullo strumento si traduce in codici linguistici non immediatamente fruibili, ma che abbisognano di una graduale immersione nel mondo percettivo creato da Risser.

Il pianoforte pur conservando l'identità di una storia secolare e la rigidità di base che lo caratterizza, ampia i suoi orizzonti e respira, geme, crepita, risuona di campane tibetane e di flautate melodie, cambia umori, risulta palpitante e vitale come un organismo vivente.

Quella messa in campo da Risser è ben lungi dall'essere una spettacolare esibizione tecnica, una esplorazione delle possibili e impossibili risorse dello strumento bensì una simbiosi con il pianoforte che racconta di emozioni, di visioni, di sentimenti e che sviscera una fisicità carnale rara e mirabilmente elevata verso uno spazio della mente di spettacolare intensità.

Una meraviglia fuori dal coro.

Track Listing

Des pas sur la neige; Des pas sur la ville; La neige sur la ville.

Personnel

Eve Risser: pianoforte.

Album information

Title: Des pas sur la neige | Year Released: 2015 | Record Label: Clean Feed Records


Comments

Tags


For the Love of Jazz
Get the Jazz Near You newsletter All About Jazz has been a pillar of jazz since 1995, championing it as an art form and, more importantly, supporting the musicians who create it. Our enduring commitment has made "AAJ" one of the most culturally important websites of its kind, read by hundreds of thousands of fans, musicians and industry figures every month.

You Can Help
To expand our coverage even further and develop new means to foster jazz discovery and connectivity we need your help. You can become a sustaining member for a modest $20 and in return, we'll immediately hide those pesky ads plus provide access to future articles for a full year. This winning combination will vastly improve your AAJ experience and allow us to vigorously build on the pioneering work we first started in 1995. So enjoy an ad-free AAJ experience and help us remain a positive beacon for jazz by making a donation today.

More

Popular

Get more of a good thing!

Our weekly newsletter highlights our top stories, our special offers, and upcoming jazz events near you.