All About Jazz

Home » Articoli » Album Review

We're moving!

All About Jazz is moving to a new location. Please refrain from submitting content, updating content, sending messages, placing orders, etc. until we remove this notice. Thanks for your patience.

0

-isq: -Isq: Too

Luca Muchetti By

Sign in to view read count
-isq: -Isq: Too
Pop d'autore visto con le lenti dal jazz. Gli ISQ sono una formazione inglese nelle cui file milita Irene Serra, cantante dalle origini italiane ma oggi stabilmente a Londra. Insieme a un pugno di musicisti divisi fra contrabbasso, batteria e pianoforte, è giunta al secondo album, presentato nella capitale inglese in un locale di Soho pochi mesi fa.

Too è una seconda prova brillante, composta da una collezione di brani molto più vicini alla canzone pop (nel senso più alto del termine) che a quella jazz. L'impronta della band è dettata comunque da una chiara frequentazione jazzistica e in queste otto tracce trova perfetta combinazione con la voce di Irene.

"Reflections" è una partenza che non può lasciare indifferenti. Una introduzione per sole voce e pianoforte danno il via a uno dei motivi dell'album destinati a non essere facilmente dimenticati. "Falling Stars" è un piccolo capolavoro di intimo minimalismo nel quale si innesta il fraseggio fluido del contrabbasso di Richard Sadler , "Still Life" rincorre chiaroscuri tutti pianistici e "As I Lay You Down" mostra l'anima più composita della formazione musicale di -isq. "Tears of a Clown" suona come una mesta ninna nanna mentre a chiudere l'album sono l'incedere netto e la voce di Irene che si fanno più imperiose su "Light and Shade." Un'ottima prova, che ci lascia già in attesa di nuove canzoni.

Track Listing

Reflections; Falling Stars; Secret Garden; Still Life; As I Lay You Down; Tears of a Clown; Zion; Light and Shade.

Personnel

Irene Serra: vocals; Richard Sadler: double bass; Chris Nickolls: drums; John Crawford: piano.

Album information

Title: -Isq: Too | Year Released: 2015 | Record Label: Cheesepeas Records

Watch

Tags

Shop Amazon

More

Read Human Rites Trio
Human Rites Trio
Jason Kao Hwang
Read Totem
Totem
Ferdinando Romano
Read Pure Heart
Pure Heart
James Carney
Read Love Letter
Love Letter
Jimmy Heath
Read Symbolic Reality
Symbolic Reality
Matthew Shipp String Trio

All About Jazz needs your support

Donate
All About Jazz & Jazz Near You were built to promote jazz music: both recorded and live events. We rely primarily on venues, festivals and musicians to promote their events through our platform. With club closures, shelter in place and an uncertain future, we've pivoted our platform to collect, promote and broadcast livestream concerts to support our jazz musician friends. This is a significant but neccesary effort that will help musicians now, and in the future. You can help offset the cost of this essential undertaking by making a donation today. In return, we'll deliver an ad-free experience (which includes hiding the bottom right video ad). Thank you.

Get more of a good thing

Our weekly newsletter highlights our top stories and includes your local jazz events calendar.